Welcome to Mount Ruin, Dead Girl.

Roxanne 31 juli 2020
Grace & Fury is een boek in een wereld waar vrouwen geen rechten hebben. Ze worden door mannen als eigendom behandeld. De superior(koning) neemt Graces, dit zijn eigenlijk concubines.
Serina en Nomi zijn zussen. Serina is haar hele leven getraind om een Grace te worden, en Nomi? Nou, ze is een nogal rebels. Nomi gaat met haar zus mee om haar dienstmeisje te worden.

Tegen alle verwachtingen in wordt Nomi gekozen als Grace in plaats van Serina. Dan worden ze gevonden met een boek en er wordt gedacht dat Serina degene is die kan lezen (wat vrouwen niet mogen). Serina wordt naar Mount Ruin gestuurd, waar alle vrouwen die iets hebben gedaan wat volgens de wet niet mag naar worden gestuurd. Hier moet ze leren overleven en vechten, terwijl Nomi probeert te overleven in een leven dat ze nooit wilde.

Nomi ontmoet Malachi’s (de erfgenaam) broer Asa, en ze proberen een plan te bedenken om zijn vader van de troon te krijgen door te doen alsof ze de superior vermoorden en Malachi voor dce moord op laten draaien en Serina te redden. Ondertussen leert Nomi Malachi beter kennen en begint ze te twijfelen of wat ze doet goed is. Als ze erachter komt, is het allemaal te laat …

Ondertussen probeert Serina Mount Ruin te overleven. Ze leert vechten en kent grote verliezen. Mount Ruin is verdeeld in meerdere groepen. Een keer per maand laat kapitein Ricci de vrouwen vechten en krijgt het winnende kamp de rantsoenen. Serina wil ontsnappen en Nomi redden en begint een opstand zonder het zelfs maar te merken. Hier ontmoet ze ook Val en beginnen ze gevoelens voor elkaar te ontwikkelen.

Dit boek heeft een lieve romantiek. Asa is een gladjakker, maar Malachi is echt de liefste. Val is ook een echte heer en niet zoals de hebzuchtige mannen die vrouwen als eigendom zien. Nomi voelde zich een onbedachtzame personage, maar ook slim, terwijl Serina zich gedraagde als iemand die altijd wilde doen wat de man wilde of vroeg. Ik zag de twee zussen echt groeien, maar vooral Serina.

De wereld Veridia wordt goed uitgelegd, niet te veel en niet te weinig. Het is ook gemakkelijk geschreven, dus het is snel en gemakkelijk te lezen.

Ik vond het boek erg vermakelijk en ben heel benieuwd wat het tweede deel ons brengt

Meer recensies van Roxanne