Fantasy gemixt met sci fi

Roxanne 03 mei 2019
Sera heeft het gevoel dat ze anders is als al de andere mensen die op har planeet wonen, ze is nieuwsgierig, stelt veel vragen en is altijd op avontuur uit.

Haar planeet bevind zich boven de wolken "The City Above the Sky" deze planeet is verbonden met een onzichtbare lijn aan een planeet en eens in de zoveel tijd wordt deze verbroken en zoekt de planeet een nieuwe om zich aan vast te zetten. En Sera word gekozen om deze lijn te verbreken en die val zal ze niet overleven.

Sera overleeft de val en komt in een onbekende wereld. Hier ontmoet ze diverse mensen en het mannelijk geslacht. Op Sera haar planeet leven namelijk alleen maar vrouwen. Er gebeuren in het begin heel veel dingen die je continue verder wilt laten lezen. Ik kon het boek moeilijk wegleggen. De schrijfstijl van Amy Ewing is ook goed te lezen, niet te moeilijk maar ook niet te kinderlijk.
Het boek wordt uit meerdere perspectieven verteld, in het begin was ik hier wat huiverig over dat het misschien verwarrend zou worden, maar in dit geval is het goed uitgedacht en komen er juist stukjes op hun plaats hierdoor. Zo blijf je op de hoogte wat er in iemand anders zijn hoofd omgaat maar ook hoe het verder gaat in The City Above the Sky.

Het boek valt onder de genre Sci Fi maar ik vond dit ook een mooie mix met Fantasy. het is zeker de moeite waard om te lezen, Het boek heeft even nodig om op gang te komen en soms dacht ik dat het meer een grote introductie was voor het volgende deel maar het gaf ook de juiste spanning. Op het eind komen de dingen goed bij elkaar maar er blijven vragen open waardoor je niet kan wachten op het volgende deel om te lezen hoe dit avontuur verder gaat.

Meer recensies van Roxanne