1872 A city ruled by the dead

Roxanne 04 augustus 2020
The Beautiful begon interessant. Dit ging helaas snel bergafwaarts.
Het boek vindt plaats in 1872 New Orleans. Celine is haar huis ontvlucht vanwege een geheim dat ze met haar meedraagt.
Hier ontmoet ze Bastien waar ze zich onmiddellijk tot aangetrokken voelt. Dan beginnen de moorden en ze lijken allemaal iets met Celine en Bastien te maken te hebben.

Het boek wordt verteld in verschillende POV's. Celine, Bastien en de moordenaar. dit deel was ook een beetje creepy.

Het uitgangspunt klinkt veelbelovend, maar helaas verveelde ik me het grootste deel van de tijd met het lezen van het boek.
We weten niet tot het einde dat het boek over vampiers gaat, ook al weten we het wel al vanwege de blurb / promotie die voor het boek is gemaakt.
Ook voelde de romance niet "echt" aan. Er gebeurt niet veel, behalve de moorden die Celine probeert te achterhalen. OH! en laten we de love triangle dat in het boek voorkomt niet vergeten, en ik haat love triangles...

Om eerlijk te zijn denk ik dat ik het meeste van wat er in het boek is gebeurd alweer vergeten ben. Het ontbrak karakterontwikkeling en wereldopbouw. eerlijk gezegd voelde het aan alsof je een historisch moordmysterie met romantiek aan het lezen bent.

Over het algemeen was het een ok boek, maar niet een die ik iemand zou aanraden. Ik wil het tweede boek een kans geven om te zien of dit een beetje beter is.

Meer recensies van Roxanne