Uniek Sprookje

Roxanne 13 november 2020
Ik kreeg van Best of YA Tussen de Beesten & Wilde Rozen opgestuurd voor een artikel op de Liefde voor YA spot en een recensie.

Laat ik als eerst zeggen WAUW wat een cover! als echte cover buyer is dit een must have. Nu zegt de cover natuurlijk niks over de inhoud, gelukkig was deze ook zeker goed en heb ik van elke letter genoten van dit boek.

Volgens de legende gaf Vrouwe Wildernis, Koning Sunder een schitterende kroon. sindsdien is er vrede.
Cerys woont met haar vader in Aloriya. Ze heeft het nodige meegemaakt in het verleden. zo is ze haar moeder en beste vriend verloren in het Wildwoud.
Als er tijdens de kroning van haar beste vriendin van alles mis gaat en Cerys bespaard blijft gaat ze met Vos, die al een tijd bij haar "woont" en een beer die ze onderweg ontmoeten op zoek naar Vrouwe Wildernis en de legende van de stad Voryn.

Poston heeft een fijne en makkelijke schrijfstijl. Het boek is niet moeilijk geschreven en grijpt je vanaf bladzijde één. Het is tevens zo geschreven dat je echt voor je ziet waar je je bevind, en zo kan je je ook echt inleven in het boek en de personages.
Er zitten momenten in het boek die best creepy kunnen zijn, maar dit maakt het dan ook weer niet je typische YA boek, dit was erg verfrissend om te lezen.

Cerys en Vos zijn niet je alledaagse "helden" ze hebben beide angsten en maken ook fouten. voornamelijk Vos vond ik erg leuk. Waar in de meeste YA boeken de mannelijke personage een typische hunk is die nergens bang voor is was met Vos zeker niet zo, hierdoor maakt het zo dat Vos maar ook Cerys veel geloofwaardiger overkomen en dat je je echt kan inleven in hun gevoelens. Ook is de dynamiek tussen Vos en Cerys erg leuk om te lezen.

Wel leek het alsof het plot opeens heel snel ging, alsof er een einde aan gemaakt moest worden. Het helpt tevens niet echt mee dat er opeens een grote tijdsprong is op het einde van het boek waardoor het voelt alsof je vele gebeurtenissen heb gemist.
Wat je je wel af kan vragen is als je doorleest tot na het dankwoord, ook al is het boek een stand alone. duid dit op een mogelijk vervolg?

Alles bij elkaar heb ik wel erg genoten van dit boek en was hij zeker lastig weg te leggen. Het is echt een uniek sprookachtig verhaal met wat creepy gebeurtenissen, maar zeker een aanrader voor iedereen die van YA, fantasie, actie, avontuur en romantiek houd.

Meer recensies van Roxanne