sci-fi assepoester

Saartje 27 februari 2017
Cinder het eerste boek van the lunar chronicles, geschreven door marissa meyer (33) uit washington, getrouwd en een geadopteeerde tweeling, zelf altijd dol geweest op sprookjes en fanfiction . The lunar chronicles liefst in 37 landen vertaald, echter vertaalde Belgie de eerste twee boeken in 2012/2013 en besloot men de andere niet verder te vertalen. Worden deze nu toch allemaal vertaal door blossombooks in mooie hardcovers . In the states verschenen ook reeds het kleurboek van deze reeks en net de eerste graphic novel wires & nerves vol 1 .Ook heartless , een stand-alone boek werd reeds in 10 landen vertaald waaronder het onze met als titel harteloos,een mooie hardcover.
Ik las cinder als eerste boek van de #bbreadingchallenge en wat was ik blij dat hun keuze op dit boek viel assepoester in een soort van sci-fi versie . Cinder is een cyborg ,men zegt dat ze geen gevoelens heeft maar dit blijkt toch niet helemaal te kloppen,ze kan woest worden om onrecht en verdrietig over trieste gebeurtenissen en vlinders in haar buik hebben wanneer ze de prins ontmoet. Vond het verhaal erg spannend , las het gisternacht uit en men slaap ging eraan, kon gewoon niet stoppen. Het doet je wel denken aan cinderella met de gemene stiefmoeder en stiefzusje maar toch ook weer helemaal niet doordat ze een cyborg is en dat er een lunar volk bestaat en de spanningen en het verraad dat dat met zich meebrengt. Het boek was spannend ,je wil steeds weten wat er verder gaat gebeuren, het boek ontroert je door bepaalde gebeurtenissen en soms was het ook grappig met bv de uitspraak op pagina 124 "Ze had net zoveel spijt als een kat met een kanarie in haar bek". Een klein minpuntje was dat ik de plot van lang tevoren had zien aankomen en dat was best jammer! Maar verder een aanrader. Zou zeggen lees het boek je gaat er geen spijt van krijgen.

Meer recensies van Saartje