Een zware vlucht

Saartje 18 november 2019
De auteur
Sharon Bolton woont in Londen waar haar lacey Flint thrillers zich ook meestal afspelen. Ze is winnares van de Mary Higgins Clark award en was genomineerd voor verschillende andere.

De cover
Het boek heeft een prachtige cover met een luchtballon en bergen en een zonsopgang. Ik zou het zeker vastnemen in de winkel om te lezen waarover het gaat.

Het verhaal:
Dertien mensen gaan op een ballonvaart in de heuvels tussen Schotland en England. Een mooie ervaring tot ze op de grond een brute moors zien gebeuren in het komende uur zullen ze allemaal sterven op één vrouw na maar zij heeft het gezicht van de moordenaar gezien en hij dat van haar. Hij zal niet rusten voor de laatste getuige van zijn moord is uitgeschakeld. Alleen en bang vlucht ze voor haar leven naar de enige plek waar ze zich nog veilig voelt.

Mijn mening:
Dit is een erg uniek en vlot geschreven verhaal. De hoofdstukken zijn kort en de bewoordingen gemakkelijk. Er zijn wel wat personages met de politie en de familie van de moordenaar wat maakt dat je toch een beetje je hoofd bij dit boek moet houden om alle personages in het begin te leren kennen. De karakters tonen weinig evolutie en ik ging daardoor ook niet echt met hen meeleven. Bella was koppig en ging liever lopen voor haar problemen dan ze echt aan te pakken. Jessica is dan wel weer een sterke vrouw die haar vrouwtje kan staan in een mannenwereld..
De plot waarvan er één halverwege is blaast je van je sokken en daar had ze me wauw goed gevonden. Het einde had ik dan weer zien aankomen en vond ik buiten een klein ontroerend moment niet fantastisch.
Ook het verhaal lees vooral het complot waar de moordenaar mee te maken heeft kon me totaal niet boeien en dat was toch het grootste deel van het verhaal. Dat maakte dus dat ik het lastig vond om het boek iedere keer weer op te pakken en verder te lezen. Ik kon er dan ook maar moeilijk mijn aandacht bijhouden. Ik weet niet of ik nog een boek van Bolton zal oppakken misschien geef ik haar een tweede kans met een onderwerp dat me echt ligt.

Versta me niet verkeerd dit is een goed boek spannend, vlot geschreven waar vast een groot publiek voor is en waarschijnlijk ook heel wat 5 sterren recensies gaat krijgen maar niet aan mij besteed.

Meer recensies van Saartje