De echo van de bekende seriemoordenaar

Saartje 25 juni 2022
Auteur: Sam Holland heeft een fascinatie voor het kwaadaardige in de mens, dat heeft ze altijd gehad net als haar niet aflatende nerdy interesse in serie moordenaars, dat leidde tot dit boek. Ze studeerde ook al psychologie aan de universiteit.

Cover:
Ik moet zeggen dat ik dit een bijzonder mooie cover vind de neon kleuren die zich achter een beregent verdampt raam lijkt te bevinden (prostitutie, een bar???) de onheilspellende hangende mannetjes die in de damp op de raam zijn getekend voorspellen niet veel goeds. De titel staat groot en wit over de voorkant en het woord echo komt nog verschillende keren voor lichte gedrukt achter het vettere gedrukte echo. Heel goed gevonden zo krijg je echt het gevoel van een echo. Onderaan staat de auteur in een hele mooie kleur groen. Van de quotes op de voorkant ben ik nooit echt een grote fan, zelf heb ik deze liever achteraan onder de korte inhoud. Ook op de zijkant en achterkant worden de neon kleuren gebruikt, het lijkt wel neon zand of glitter geen idee maar erg mooi. Achteraan staat in een prachtige kleur groen een kader met de korte inhoud. Ook de uitgeverij en world of thrillers is achteraan te vinden. Ik zou enkel op de cover afgaand zeker dit boek opgepakt hebben in de winkel of bibliotheek.

Korte inhoud: Jessica Ambrose is op de vlucht nadat ze verdacht wordt van de brandstichting waarbij haar echtgenoot is omgekomen en haar dochtertje levensgevaarlijk gewond raakte. Dan gebeuren er meer misdaden, Jessica en Nate Griffin vinden een link tussen de moorden en moeten alles op alles zetten om de dader te vinden voor hij opnieuw toeslaagt.

Mijn mening:
Dit is een debuut en wat voor één, het komt wat traag op gang waarbij je vooral Jessica en Nate leert kennen, zelf vind ik dit wel prettig maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige wat saai begint. Maar eens die op gang komt dan komt die echt op gang. De moorden volgen elkaar in razendsnel tempo op en zijn echt heel gruwelijk beschreven, voor lezers met een sterke maag.
De personages zijn erg goed opgebouwd Jess en Nate zijn getraumatiseerde mensen die in het begin de neiging hebben destructief te zijn, impulsief en labiel dit verandert echter doorheen het verhaal en maken zij een grote groei door. Ook Carla en haar werkpartner Noah zijn fijne karakters waar je om gaat geven en die je goed leert kennen.
De verhaallijn is goed opgebouwd om vervolgens te eindigen in een verrasende ontknoping.
En dit alles is ook nog eens vlot, meeslepend en gemakkelijk geschreven in korte hoofdstukken.
Een debuut om van te smullen en ik zal zeker de volgende boeken van Sam Holland lezen.
Nog een goede raad, wacht even met veel eten tot je het boek aan de kant legt, beter voor je maag.

Meer recensies van Saartje