Een echte aanrader

Saartje 24 april 2020
Auteur: Heather Chavez is afgestudeerd in Engelse literatuur aan uc Berkeley's. Ze heeft gewerkt als journalist, auteur en redacteur voor onder meer verschillende thriller--en televisieblogs. Heather woont met haar man en kinderen in Santa Rosa Californië en geen slechte daad is haar eerste boek.

Cover: de cover is sober maar mooi. Op de grijze voorkant staat de zijkant van een vrouwelijk gezicht met wapperende haren, zij lijkt te vluchten voor iets. De titel is in grote witte letters en de auteur in kleine blauwe letters wat het een leuk geheel maakt. De blauwe achterkant bevat een aantal veelbelovende quotes in zwarte letters van onder andere goodreads, booklist en Peter Swanson. In witte letters kan je ook de korte inhoud lezen.

Korte inhoud: op een nacht onderweg naar huis is Cassie getuige van een gruwelijke aanval door een man pp een vrouw. Ze stopt en belt de hulpcentrale dan doet ze net dat waar de hulpcentrale haar voor verwittigd ze stapt uit haar auto om de vrouw te helpen. Ze raakt betrokken in het gevecht wat indruk maakt is het dreigement van de aanvaller als zij het slachtoffer laat sterven laat hij Cassie leven. Vervolgens gaat hij er vandoor met haar auto nu weet hij haar naam en adres.

Mening : geen goede daad is een spannende thriller die vlot geschreven is in korte hoofdstukken. De schrijfstijl is filmisch je ziet het zo voor je afspelen, je kan je zelfs een voorstelling maken van de chihuahua boo, genoeg details maar niet teveel. Er zijn veel sub - plots zo word toegewerkt naar de grote onverwachte plot. Ik kon zelf het boek maar moeilijk wegleggen.
Ook de personages zijn enorm goed beschreven en maken grote psychologische evoluties door. Cassie word veel meer moeder en leert echt zorgen voor haar kinderen dat ze ervoor amper naar wedstrijden van haar zoon ging en de zorg voor de kinderen vooral aan haar man overliet neemt ze die door het boek heen met grote verantwoordelijkheid op zichzelf. Haar zoon Leo verandert ook behoorlijk van een rebelse tiener in een jongvolwassen jongen die voor zijn mama en zusje audrey zorgt. Voor sommige karakters krijg je symphatie zoals voor Heather en haar vader Red voor anderen voel je de afgunst.
Nog een leuke quote uit het boek: "wolken die zwaar waren van de niet gevallen regen dreven voor de halve maan langs. Af en toe viel er een druppel uit terwijl ze dreigden hun last helemaal te laten vallen."

Ik gaf geen slechte daad een welverdiende 4 ⭐⭐⭐⭐. Een thriller die een echte aanrader is en waarbij je op het puntje van je stoel zit.

Meer recensies van Saartje