Een eiland en veel geheimen

Saartje 08 oktober 2020
De auteur: Christian White is een scenarioschrijver. Hij werkte onder andere mee aan the relic. In het niets is zijn thriller debuut. Een vroege versie van het manuscript won in 2017 de Victorian Premier’s Literary Award for an Unpublished Manuscript, een prijs die eerder werd gewonnen door Jane Harpers De droogte en door Het Rosie project. Hij woont met vrouw en hond in Australië.

De cover: geeft een eiland weer met een huis op en donkere wolken die een zware storm voorspellen. De cover is heel duister en geeft vermoeden van een duister verhaal. Ik zou dit boek zeker opnemen in de winkel.

Verhaal: Kate en Abby twee vrouwen, de ene woont op het eiland Belport de andere heeft er een buitenverblijf. Kate komt naar het eiland met slecht nieuws. Haar verdriet wordt steeds groter als ze meer te weten komt over het geheime leven van haar man Abby woont op het eiland en is er de stille winters gewoon maar nu neemt haar leven een andere wending als ze dingen ontdekt die haar man in een wel heel slecht daglicht stellen maar op Belport is niks wat het lijkt en de vrouwen zullen moeten samenkomen om de waarheid te ontdekken over hun mannen en levens.

Mijn mening: Het boek is vlot geschreven leest gemakkelijk weg en heeft een super origineel plot dat je niet ziet aankomen en waarvoor je dit boek alleen al wilt lezen.
De karakters zijn goed uitgewerkt en evolueren. Kate is in het begin niet zo opmerkzaam en heeft haar man nodig voor de opvoeding van hun dochtertje toch ontpopt zij zich tot een sterke vrouw die kost wat kost de waarheid zal vinden. Ook Abby leeft wat op de achtergrond, ze leeft voor haar gezin maar ook zij treedt op de voorgrond wanneer dat nodig is en neemt moedige beslissingen.
Desondanks de goede schrijfstijl en het unieke plot en de goede karakters miste dit boek een diepe spanning voor mij. Ik denk dat ik met de duistere cover misschien iets meer horror of engheid had verwacht dat kreeg ik echter niet. Waardoor het verhaal me vaak losliet en ik niet direct de behoefte voelde om het weer op te nemen. Maar voor de doorsnee thriller lezer die houdt van een psychologische thriller is dit een prima boek voor een regenachtige herfst week.
⭐⭐⭐ En een halve ster.

Meer recensies van Saartje