Goed geschreven maar gemiste kans

Saartje 03 november 2020
Auteur: Tarryn Fisher is geboren in Johannesburg zuid Afrika en leeft momenteel met haar man en kinderen in Seattle. Ze is de auteur van 12 boeken waarvan the wives de eerste is die naar het Nederlands vertaald is als de echtgenotes. Ze is ook de oprichtster van guise of the villain, een mode blog.

De cover is wat mysterieus. Je ziet drie vrouwen achter mist, de ene vrouw is duidelijker dan de andere twee. Verder de titel in een mooi roze en een spannende quote "hoever zou jij gaan om achter de waarheid over jouw man te komen?"maar vooral de achterkant in baby roze met korte inhoud en enkele quotes is prachtig. Ik denk niet dat dit boek me direct zou zijn opgevallen in de winkel, of het moest omgedraaid hebben gelegen haha.

Verhaal
Seth heeft drie vrouwen en Thursday weet het maar accepteert het omdat ze zoveel houd van Seth. Op zeker moment will ze Seth toch voor zichzelf en spoort ze de concurrentie op. Maar niet alles verloopt volgens plan want haar man heeft geheimen.
Welke vrouw zou Seth kiezen als hij gedwongen werd een keuze te maken? De slanke carrièrevrouw, de sexy zakenvrouw of de prachtige jonge perfecte moeder voor zijn kinderen?
In haar zoektocht stuit Thursday op de ene leugen na de andere.

Mijn mening
Het boek begint traag, het is zeker een slow burn. De eerste 150blz hebben weinig spanning en eigenlijk best wel wat steamy scenes dus het duurt even voor je doorhebt dat je een thriller aan het lezen bent. Dan neemt het verhaal plots een andere wending en vraag je je af wat de realiteit is en word je nu op het verkeerde been gezet of niet verwarrend. Verder is er in het boek sprake van bepaalde situaties waar één van de vrouwen op reageert met mentale problemen. Hier had de schrijfster een sterke vrouw kunnen neerzetten maar heeft van haar eerder een slachtoffer gemaakt dit was een kans om andere vrouwen een voorbeeld te geven dat we niet zwak hoeven te zijn en dat we dingen kunnen te boven komen. Jammer een behoorlijk gemiste kans voor mij.
Hannah leer je redelijk kennen maar maakt ook weinig groei door. Thursday leer je goed kennen omdat zij het hoofdpersonage is en er zit wel een evolutie in haar maar niet genoeg. Seth en Regina blijven eigenlijk wat mysterieus en je snapt vaak niet waarom ze doen wat ze doen. Dat maakt dat de uitwerking van de personages maar matig is.
De schrijfstijl is gemakkelijk en vlot. De korte hoofdstukken en de nieuwsgierigheid naar hoe het verhaal in elkaar zit doen je het boek uitlezen.

Al bij al een oké boek. Niet geweldig maar oké.
Voor mij twee sterren en een half afgerond naar drie.

Ik dank hebban en xander uitgevers voor het buzz boek.

Meer recensies van Saartje