Minder krachtig

Sander 06 oktober 2019
Na enkele toppers van deze auteurs te hebben gelezen moet ik zeggen dat Het Oordeel me minder goed is bevallen. Dit zit voor mij vooral in de verhaallijn. De zaak voelt wat minder krachtig aan door de zaken die rondom het onderzoek gebeuren. Dit resulteerde in een wat langzaam begin dat pas na 1/5 van het boek wat los komt. Een aantal gebeurtenissen zijn wat vergezocht en het past voor mijn gevoel niet helemaal bij elkaar.

Buiten de hoofdzaak spelen er dus enkele zaken rondom leden van het team. De uitwerking hiervan voelt op sommige punten vergezocht en past voor het gevoel niet helemaal in het verhaal. Ook de hoofdzaak zelf is niet zo krachtig neergezet als dat in voorgaande delen was. Het is nog steeds prima, maar inmiddels heb ik hogere verwachtingen bij Hjorth en Rosenfeld

De eeuwige strijd van Sebastian voor een beter contact met Vanja ontbreekt ook nu niet. De combinatie met de weerstand vanuit Vanja blijft prima leesbaar en is inmiddels een rode draad in de reeks. Dit voelt inmiddels vertrouwd waardoor de reeks een eigen identiteit blijft behouden.

Meer recensies van Sander