Een fijn tussendoortje!

Saskia I. 27 mei 2020
Mooie cover! Wegdromen in Frankrijk op een wijnkasteeltje! De tuin ziet er een beetje vervallen, overwoekerd uit. Is het onkruid of...? De cover past dus perfect bij het verhaal, niet alles is wat het lijkt.

Abel ruilt zijn winkeltje in Amsterdam graag voor een wijnboerderij in Frankrijk. Maar bijna niets loopt zoals voorzien. Als lezer vraag je je zeker af of het wel in orde gaat komen met die biologische wijn.

De personages blijven wat oppervlakkig, maar dat is best ok. Abel blijft toch wel naïef doorheen het verhaal, past goed bij hem. Angela, zijn vrouw, lijkt me wat sterker te worden, komt op voor zichzelf en is realistischer.
En dan is daar ook nog Fifi Fusil! Wat een heerlijk figuur! Ik zie ze zo in een verfilming!

Het verhaal komt een beetje langzaam op gang, maar naar het einde toe zit er echt wel vaart in. Door de chronologische opbouw is het verhaal goed te volgen. De eenvoudige en vlotte schrijfstijl zorgen ervoor dat het boek aangenaam leest. En daar komt dan nog eens een portie humor bovenop.

Gewoon genieten van Godendrank, een fijn tussendoortje!

Meer recensies van Saskia I.