Mooie inspiratie op het ritme van de seizoenen

Saskia I. 05 juni 2024
Nieuwe plannen maken in de lente, openbloeien in de zomer, een beetje duisternis toelaten in de herfst, geduldig zijn in de winter,… leef jij ook mee op het ritme van de seizoenen?

Sacred Seasons van Kirsty Gallagher is een mooie introductie om bewuster om te gaan met de cyclus van de seizoenen, om een beetje meer te leven op het ritme van de natuur. Dit boekje is zeer informatief en niet te uitgebreid, een fijne introductie dus. Op deze manier kan je voor jezelf bepalen in welke onderwerpen en thema’s je je eventueel meer wil verdiepen. Op basis van het jaarwiel, astrologische seizoenen, de seizoenen van de natuur en de maancyclus verdeelt Kirsty Gallagher een jaar in verschillende segmenten van telkens ongeveer een maand. Hierbij stipt ze bijvoorbeeld kort astrologie, kristallen, wijsheid van de natuur, mythologie aan. Maar ze laat je ook heel bewust naar jezelf kijken, naar waar jij in je leven staat.

Ik maakte een paar keer een klein altaartje met natuurelementen. Heel fijn om gewoon even in onze tuin aandachtig rond te kijken, de juiste kleuren ontdekken! Ook stond ik graag stil bij de affirmaties en de korte bezinningsopdrachten. Werk je graag in een schrift, doe je graag aan ‘journaling’? Dan vind je zeker inspiratie in Sacred Seasons!

Ik neem dit boekje regelmatig vast, zoek de huidige periode op en lees dan graag wat er in de natuur gaande is. Een momentje van bewustwording, want de veranderingen in de natuur én de veranderingen in je leven lopen vaak zo knap in elkaar over.

Meer recensies van Saskia I.