mindfuck

Saskia Osinga 16 maart 2020
Het begin van het boek doet denken aan : ' het gouden ei" van Tim Krabbé, dat verfilmd werd als "Spoorloos ". In "Breng me terug" verdwijnt ook een verhaalpersonage. Dit boek neemt echter direct een sprong in de tijd van twaalf jaar. Finn is dan verloofd met de zus van de verdwenen Layla, Ellen. Ook al begrijpt hij niet waarom Layla is verdwenen en of ze nog leeft, heeft hij de draad van zijn leven weer opgepakt. Tot er een Chinees gelukspoppetje opduikt, die aan Layla moet hebben toebehoord. En dan begint een psychologisch kat-en-muis-spel tussen Finn en de onbekende die hem telkens anonieme mails en verschillende poppetjes stuurt... Zijn relatie met Ellen komt onder druk te staan. Het predicaat pageturner is bij dit boek op zijn plaats.

Meer recensies van Saskia Osinga