Een echte pageturner

Sharon8 08 september 2020
Op social media had ik dit boek al vele malen voorbij zien komen met wisselende recensies. De ene vond het helemaal geweldig, en voor de ander was het een grote teleurstelling.
Nu wilde ik het boek zelf toch eens gaan lezen en erachter komen welke mening ik over het verhaal heb.
En ik moet zeggen; ik ben erg positief over dit verhaal. Ik heb meerdere malen met kippenvel op mijn armen gezeten door de manipulerende momenten die voorkwamen in het verhaal.
Het verhaal leest als een trein. Dit kwam in mijn ogen vooral doordat er enorm veel gebeurd en je toch de hele tijd hoopt dat het goed afloopt voor Grace en haar zusje.

De personages vond ik helemaal geweldig. Natuurlijk kreeg ik de rillingen door Jack, maar dit vond ik wel weer een erg krachtig personage.
Ik had direct een hele grote afkeer tegen zijn karakter, maar mijn complimenten naar de auteur hoe zijn karakter in het verhaal is geplaatst.
Ook vond ik Grace erg goed neergezet. Wel vond ik haar manier van handelen soms redelijk naïef, omdat ze in haar achterhoofd al wel wist hoe het af ging lopen.
Ik kon vanaf moment één ook alleen maar sympathie voor Grace hebben.

De schrijfstijl vond ik ook enorm goed. Het is op zo’n manier geschreven dat je het boek gewoon simpelweg niet weg wilt en kunt leggen.
De spanning wordt telkens enorm goed opgebouwd, en je zit echt te wachten hoe Grace zich nu weer uit een benarde situatie gaat redden, en hoe ze zichzelf en haar zusje gaat beschermen.
Wel vond ik het einde redelijk teleurstellend. Niet direct hoe het afloopt, maar wel hoe het einde geschreven is. Het was voor mijn gevoel een beetje afgeraffeld, en opeens zat ik in het slotgedeelte. Het slotgedeelte begreep ik ook niet helemaal, en het had wel eventjes nodig voordat het duidelijk was waarom het verhaal op een bepaalde manier zo verliep.

De “boodschap” van het verhaal is wel goed duidelijk geworden:
Je weet nooit wat zich achter de voordeur van een huis afspeelt, en niets is wat het lijkt.
Dit verhaal heeft mij zeker getriggerd om meer van Paris te gaan lezen.

Meer recensies van Sharon8