Interessant onderwerp maar chaotisch

Sharon8 26 september 2020
Dit boek stond al een tijdje op mijn TBR lijst dus werd het eens tijd om het te gaan lezen. De omschrijving van het boek kwam op mij veelbelovend over.
Ik heb het boek over het algemeen als prima ervaren. Het middenstuk was voor mijn gevoel het beste, omdat hier de spanning het beste naar voren kwam.

De personages vond ik oke. Ik voelde er jammer genoeg geen band mee. Dit komt wellicht doordat ieder personage telkens vrij kort aan bod kwam, en er veel werd gewisseld tussen de personages. Alleen met Rafi en Basi voelde ik een band, omdat hier ook een stukje achtergrond van werd verteld.
Het gedeelte van Beth vond ik zelfs een beetje irritant omdat dit op mij chaotisch overkwam. Ik vond het moeilijk te volgen waar ze het precies over had omdat er voor mijn gevoel niet echt een logica in zat.
Wel vond ik de “slechte” personages wel weer krachtig neergezet.
Ik voelde er geen “klik” mee omdat ik hun denkwijze niet begreep, maar dit is in dit geval alleen positief om er geen klik mee te hebben.

De schrijfstijl vond ik ook oke. Ik vond het over het algemeen vrij langdradig geschreven. Het middenstuk vond ik wel weer enorm goed. Hier kwam echt een goede vaart in het verhaal, en was de spanning ook echt aanwezig.
De schrijfstijl kwam op mij ook een beetje chaotisch over. Het ging een beetje van de hak op de tak. Misschien dat ik daardoor ook wat moeite had om in het verhaal te komen.
Er zat voor mijn gevoel geen goede samenhang in het verhaal. Alles had natuurlijk wel wat met elkaar te maken, maar het had beter in elkaar over moeten lopen zodat het meer een eenheid was.
Ook hadden de personages wel wat meer diepgang mogen hebben. Het gedeelte van Rafi en Basi was wel enorm goed beschreven, dus het verhaal was zeker beter geworden als dit door het hele verhaal heen was gedaan.
Wel vond ik het “onderwerp” van het verhaal wel enorm goed gekozen. Dit vind ik wel weer een pluspunt voor de auteur.

Ik ben van mening als alles een beetje beter was verwoord en uitgewerkt dat dit echt een geweldig boek had kunnen zijn.

Meer recensies van Sharon8