Het kille geld of de warme gemeenschap?

sheila_hjv_inbooks 09 januari 2021
In haar hart wist ze het al, maar pas voor het altaar durft Jennifer het echt toe te geven: ze kan niet met Terence trouwen. Ze had zich laten verblinden door de luxe, het rijke leven en de sprookjesbruiloft. Ze heeft dingen geaccepteerd die ze niet had moeten accepteren, en nu kan ze niets anders dan de kerk uitvluchten.

“O mijn god. Wat heb ik gedaan? Paniek schiet door mijn lichaam en tranen verdringen zich achter mijn ogen. Om de hysterie compleet te maken, voel ik diep vanbinnen ook een lachkriebel omhoogborrelen. Want ...... ik heb het gedaan.” Marijke Vos

Samen met haar enigszins criminele zus maakt ze zich uit de voeten, zonder geld, zonder bezittingen en zonder te weten waarnaartoe. In een impuls verkoopt ze haar kostbare trouwjurk en vertrekt met behulp van de opbrengst naar haar oom in Canada. Eenmaal daar blijkt dat oom Charlie niet meer de man is die ze zich herinnert. Toch besluit Jennifer om te blijven.

Geholpen door de bewoners en de knappe Sheriff Branson, vindt Jennifer in het kleine plaatsje in Canada langzaam zichzelf weer terug. Maar zal Terence haar vertrek accepteren.

Van Chanel naar flanel is in ieder opzicht een echte feelgood roman, waaraan door Marijke Vos ook nog een klein beetje spanning is toegevoegd.

Marijke Vos neemt je zonder moeite mee in het verhaal van Jennifer. Een verhaal dat qua verloop misschien niet extreem verrassend is, maar wel een heel hoog feelgood gehalte heeft. En als ik heel eerlijk ben, kan ik daar in dit genre juist enorm van genieten. Even hoef ik mijn hersenen niet hard aan het werk te zetten, maar hoef ik mij alleen maar te laten omhelzen door de warmte van het verhaal.

Marijke Vos laat het personage van Jennifer zich niet als een luxe poppetje gedragen. Ze maakt vrij snel een omschakeling naar de Jennifer die ze was, voor ze Terence ontmoette. Dit maakt het makkelijk om Jennifer aardig te vinden, waardoor je gewoon lekker kan meeleven met alles wat ze meemaakt.

De situatie rondom oom Charlie vind ik goed gevonden. Het geeft Jennifer een goede reden om te blijven en het voegt iets extra’s toe aan het verhaal. Ook het spannende element is een fijne aanvulling en een extra kans om wat meer over de leuke sheriff Branson te lezen.

In Van Chanel naar flanel brengt Marijke Vos haar aantrekkelijke schrijfstijl en een aantal leuke personages samen in een lekker romantisch verhaal. Dit boek krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks