poëzie voor alle dag

Op de Bergse Boekenbeurs ontmoette ik auteur Hilde De Paepe, samen met Luc van den Branden.

Iedereen kent Hilde vooral van haar mooie gedichtenbundels die ze schreef, alleen of met anderen samen.
Een van haar pareltjes is LETTERZWERVERS, een echt 'familieboek' want ze schreef het samen met haar moeder Leen van den Abeelen en de bijpassende kunstillustraties in deze bundel zijn van Hilde's echtgenoot Luc van den Branden. Ik zag Luc live aan het werk, zo mooi om te zien. Ook de cover van 'Letterzwervers' is van zijn hand.

Een werkelijke prachtige uitgave met hartverwarmende, maar soms ook troostrijke gedichten. Sommige kort, sommige wat langer, maar bijna altijd zetten ze je aan het denken of komen ze precies op het goede moment bij je binnen.

De titel 'Letterzwervers' is ook goed gekozen, letters zijn immers altijd en overal om je heen, maar komen altijd op het goede moment samen waar het nodig is.

Hilde is naast dichter ook bezieler van het schrijverscollectief ‘Zinspiratie’ en beheerder van de facebookgoep ‘Wie goedgezinde woorden zaait’. Maandelijks brengt zij haar gedichten onder de gelijknamige rubriek in het programma “Boekenfoyer” van Roland Bergeys en Leentje De Coninck op Eclips tv. Vele van haar gedichten kregen een vaste stek in het straatbeeld of werden bekroond.

Haar motto: ‘Wie goedgezinde woorden zaait, oogst de taal die harten aait.’

Meer recensies van shirley pellikaan