Kort maar krachtig

PLOF!
Plof?
Ooh...Plofkoekjes!

PLOFKOEKJES
'Nul Nul Negen' en 75 andere ultrakorte verhaaltjes.
(Luc Vos)

Ik wist van tevoren niet wat ik kon verwachten. Ultrakorte verhaaltjes.
Wat zegt dat? Beleef je het verhaal dan wel? Roept het genoeg verbeelding op?
Zo kort, is het dan eigenlijk wel een verhaal?

Maar ik ben om!
Luc's ultrakorte verhaaltjes zijn meer dan die paar regels die op papier staan. Tussen de regels door lees en zie je veel meer. Dat maakt dat je steeds geprikkelt wordt om na het lezen nog even verder te denken. Soms valt het kwartje meteen, soms duurt het wat langer.

Heerlijk luchtige tussendoortjes, voor ieder wat wils.
Serieus of vol humor. Vederlicht of wat donkerder. Eenvoudig of hersenkraker. Het kan allemaal.

Luc Vos schrijft elke dag een nieuw verhaaltje, vaak over iets wat zomaar op zijn pad kwam. Zijn pen is onuitputtelijk.

PLOFKOEKJES bevat de leukste kortverhalen uit zijn bodemloze voorraad en leest lekker makkelijk weg. Blz 31 vond ik het leukste verhaaltje, dát verklaart het hele boekje.

Naast ultrakorte verhalen schrijft Luc Vos ook ietwat langere én echt lange verhalen.
Hij bracht een novelle uit 'Spijt?' en twee thrillers:
'Zeven' en 'Paternoster'
En binnen niet al te lange tijd hoopt hij zijn derde boek aan te kondigen.

Meer recensies van shirley pellikaan