Zeg maar niets meer...

Silvie Leest 13 maart 2024
Nomi is als de dood voor poppen. Toch ontkomt ook zij niet aan de nieuwste rage: een slimme pop die gebruikmaakt van kunstmatige ­intelligentie.

Ondanks haar angst vindt Nomi een onverwachte vriendin in de pop, die ze Alice noemt. Ze kan haar alles vertellen en Alice praat terug. Alice kan zelfs onder woorden brengen wat Nomi denkt. Wat ze écht denkt. Iets waar Nomi zelf altijd moeite mee heeft.

Het gekke is: hoe meer Alice voor Nomi praat, hoe meer Nomi haar ­eigen stem verliest. Alice lijkt het over te willen nemen. Kan Nomi haar slimme pop te slim af zijn?

Uitgeverij @kluitman verraste mij met dit elfde deel van de Horrorland serie en hier keek ik weer enorm naar uit. Horrorverhalen over poppen vind ik namelijk altijd leuk!

In dit deel maak je kennis met Nomi. Ze heeft een beste vriendin, maar staat altijd behoorlijk in haar schaduw. Ook heeft Nomi een enorme angst voor poppen. Maar op een dag krijgt ze toch deze nieuwe, slimme pop in haar handen.

Het blijkt al gauw dat deze pop veel meer kan dan op het eerste oog lijkt. De band tusen dit tweetal wordt steeds sterker. Maar of dit nou zo leuk en fijn is..? Langzaamaan lopen de dingen steeds meer uit de hand en het lijkt erop dat er geen weg terug is...

'Zeg maar niets meer' las wederom weer fijn. Het verhaal begint onschuldig, maar al snel voel je een bepaalde spanning opkomen. Het is niet alleen interessant om de ontwikkelingen tussen Nomi en de slimme pop te zien.

De verstandhouding tussen Nomi en haar beste vriendin is ook boeiend en realistisch. Nomi laat zich namelijk ondersneeuwen en is een behoorlijke 'grijze muis'. Ik denk dat dit onderwerp ook voor veel lezers herkenbaar is.

Al met al was dit elfde deel dus ook zeker weer interessant en de jeugdige lezer zal hier ook weer van kunnen genieten. Het is misschien niet het beste deel (het einde vond ik namelijk een beetje makkelijk gaan), maar het past zeker weer prima in deze Horrorland reeks!

Ik wil @kluitman / @horrorland_kluitman heel erg bedanken voor deze leuke verrassing!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest