Trage start

sven (JustBooks) 06 februari 2024
Santa Montefiore is een auteur die wel zal gekend zijn bij vele lezers. Montefiore die getrouwd is met Simon Sebag Montefiore, die eveneens auteur is. Samen wonen ze in London maar in de jaren negentig woonde Santa in Buenos Aires. De plaats waar haar moeder geboren was. Daar schreef ze dan ook haar debuutboek Onder De Ombu-Boom.
Deze recensie gaat over een ander boek van haar. Namelijk Het Geheim Van Montague.
Het verhaal?
De familie Montague geniet van een vakantie en van elkaar. Jammer genoeg wordt het geluk verstoord door een mysterieus sterfgeval. Celestria Montague is er aangedaan. Het sterfgeval breekt niet enkel haar hart maar maakt ook een einde aan haar dromen.
Haar grootvader moedigt haar aan om op onderzoek uit te gaan. Ze vertrekt naar Zuid-Italië waar haar geloof in de familie sterk op de proef gesteld wordt en waar ze de liefde vind bij iemand waarvan ze het nooit verwacht had.
Mijn gedacht
Een verhaal over familie en vooral over betrouwbaarheid. Een verhaal die wat kalm start. Je leert eerst de familie kennen en wat over hun achtergrond. Dit is niet slecht want dit help om mee te leven met Celestria in haar zoektocht naar de waarheid.
De schrijfstijl is zoals we gewoon zijn van Montefiore. Ze schetst de omgevingen met woorden op een zodanig mooie manier dat je het gewoon voor uw ogen tot leven ziet komen.
De personages zijn divers qua karakters. Sommige personages leren naarmate het boek vordert zichzelf meer kennen. Het meeleven is er vooral met Celestria. Dit komt voornamelijk omdat ze echt op de voorgrond staat in dit boek.
Het einde brengt nog verschillende verrassingen met zicht mee. Ergens was het wel te verwachtten hoe het ging eindigen maar dit doet niets af aan dit boek.
Conclusie
Een mooi verhaal dat een wat trage verkennende start kent maar naarmate het verhaal vordert meer en meer aan snelheid toeneemt. Personages om van te houden door hun diversiteit in karakters. Terug een mooi boek van Montefiore in haar o zo gekende schrijfstijl.

Meer recensies van sven (JustBooks)