De moeite waard

02 augustus 2019
Knap boek. Je merkt dat dit geen YA is, maar dat het voor een iets jongere leeftijd bedoeld is. De schrijfstijl is net iets anders dan ik gewend ben. In het begin is dat, als je (voornamelijk) YA leest, een beetje raar, maar aan een bladzijde of vijftig ongeveer merk je dat al niet meer. Dat was bij Het Meisje Dat de Maan Dronk trouwens ook het geval.
Barnhill steekt altijd wel een bepaald soort magie in haar boeken, die tussen de regels door druipt. In dit boek kwam dat helaas wel een beetje minder naar voren dan bij het bovenstaande. Maar dan nog is dit een erg goed verhaal. Ik moest natuurlijk direct denken aan Avonturen uit een Magisch Verleden van Michelle Paver om overduidelijke redenen - vervang gewoon Flynn, de wolf en Anna even door Torak, Wolf en Renn, en klaar is kees - maar dat is dan ook wel het einde van de vergelijking. (Hoewel...)
Ook een goeie vertaling, eigenlijk. De naam van de vertaalster zegt me niks, maar dat lijkt me iemand om in het oog te houden.
Niet echt een boek dat ik ga kopen, maar zeker wel de moeite om gelezen te hebben!
7/10

Meer recensies van