Spannend onderzoek naar de waarheid

Ton Jansen 11 januari 2021
Dit boek is al veel beschreven en gerecenseerd door enthousiastelingen van deze boekensite. Heel veel hoeft er dan meer over de inhoud geschreven te worden. Grant is doodgeschoten en een van zijn vier vrienden heeft het dodelijk schot gelost. De vier rijkeluisjongeren sluiten de rijen. Langzamerhand ontstaat er een breuk in het door de vier bedachte verhaal en de beschuldiging gaat uit naar Shep. De hoofdpersoon Kate, die de zaak mede onderzoekt, komt daardoor ernstig in problemen omdat ze gevoelsmatig verknocht is op hem. Het is flink wat leeswerk en , dat geldt wel voor heel veel boeken, had het wat mij betreft wat ingekort kunnen worden. De gevarieerde compositie , nieuwsgierigmakende proloog, met transcripties van de poilitieonderzoeken en geheimzinnige mededelingen van een onbekend personage, zijn geslaagd. Een boek voor ca. 16+ en ook voor ouderen die een goed misdaadverhaal willen lezen. In deze winterse lockdowntijd ben je even zoet vanaf je favoriete leesplek.

Meer recensies van Ton Jansen