Rekenen maar jongelui

Ton Jansen 16 september 2021
Edward van de Vendel is een vaardig auteur en vertaler. Rekenen voor je leven is een bijzonder boek geworden en dat is eigenlijk niet door de verhalen van Edward van de Vendel. Die zijn leuk, maar niet hoogstaand of beklijvend. Het format van dit boek doet het, dat is uiterst creatief. De saaie rekenlessen in het onderwijs hoeven niet langer saai te zijn als je het rekenen naar het echte leven vertaalt. De leerlingen uit de klas krijgen de mogelijkheid van de leerkrachten om een rekenvraagstuk te bedenken. Na de verhalen wordt het rekenvraagstuk - in stripvorm - behandeld. Ionica Smeets is hiervoor als
coauteur aanwezig. De verhalen worden in kleur geïllustreerd. Het is best nog een dik boek geworden en je moet bij de uitleg van het rekenwerk ook je aandacht goed bij tekst en illustratie houden. In totaliteit een originele uitgave, goed voor 4 sterren. Bij nog aansprekendere verhalen had ik de maximale score gegeven.
Het laat in elk geval zien dat er op gerekend moet worden en dan bedoel ik de mensen die voor de klas staan. Dat doe ik zelf ook, maar ik doceer dan weer het vak Nederlands. Ook leuk!

Meer recensies van Ton Jansen