Diagnosis

Vanille 05 maart 2021
Ik kijk wel eens mystery diagnosis op tv. Het is soms een heuse zoektocht naar een juiste diagnose; tropische ziekten, parasieten, schimmels, bacteriën, virussen en nog meer ziektemakers komen aan bod.
In dit boek schrijft Dr Lisa Sanders enkele van deze medische mysteries neer en de weg naar de juiste diagnose.
Heel interessant hoe de dokters tot de juiste diagnose komen, want de symptomen zijn in tegenstelling tot de ziekte, heel alledaags.
Waar ik wel wat meer moeite mee heb, is de manier waarop het boek geschreven is. Heel koeltjes en afstandelijk waardoor je niet meeleeft met de patiënt. Ook weinig informatie over de mysterieuse ziekte zelf, na de diagnose wordt er in enkele zinnen beschreven hoe lang het herstel duurde en eventuele afloop.
Interessant om eens dit boek te lezen, maar veel medische informatie kan je er niet uit putten.
De Netflix-serie Diagnosis is gebaseerd op dit boek en ander werk van Dr Lisa Sanders.

Meer recensies van Vanille