Bruiloft en presidentsverkiezingen

Vanille 13 oktober 2019
Zowel Sarkozy als Chaouch maken bijna evenveel kans om de presidentsverkiezingen in Frankrijk te winnen. Dat een van oorsprong Algerijnse kandidaat verkozen kan worden tot president is hét gespreksonderwerp op het huwelijk van Slim en Kenza.
Wanneer de familie Nerrouche bij elkaar is, komen ook de problemen, verdriet en irritaties naar boven.
Drugsverslaving, criminaliteit, concurrerende bendes en onbeantwoorde liefdes zijn dagelijkse kost in het leven van Krim.
Zijn neef Fouad heeft meer geluk, hij is een succesvol acteur en heeft een relatie met de dochter van presidentskandidaat Chaouch.
Wanneer een aanslag wordt gepleegd op Iddir Chaouch raakt de hele familie Nerrouche in problemen.

Er zijn heel veel personages in het boek, veel verhaallijnen dus je aandacht erbij houden is echt wel nodig.
Voor lezers die minder bekend zijn met Arabische namen kan dit ook verwarrend zijn. Vooral omdat de auteur soms hun roepnaam en officiële naam gebruikt. (Krim-Abdelkrim, Slim-Slimane)
Het verhaal speelt zich eerst af bij de familie Narrouche, pas in de helft van het boek begint ook het politieke luik en de spannende jacht op de hoofdverdachte.
Ik ben benieuwd naar de vervolgdelen.

Meer recensies van Vanille