Spannend vervolg

Wendy Koedoot 21 maart 2020
Dit is het derde deel uit de serie over Auruco. Edilion en Dorvin gaan in dit deel op weg naar de IJzeren Stad, Elisia en de kinderen van oom Wargan gaan de ontvoerde Skjald zoeken.
De handlanger van Felkon, Styrr, heeft een familie in het nauw gedreven. Om de ondergang van de Stad te voorkomen moeten Edilion en Dorvin de aanval inzetten. Ze verzamelen wat medestanders. Kunnen ze Styrr verslaan? Elisia is in het Noorden aangekomen en raakt betrokken bij een andere strijd.

Je kent de meeste hoofdpersonen inmiddels, ze ontwikkelen zich allemaal. Ik vind ze allemaal leuk. Er is niet en personage waar ik me beter bij in kan leven. Felkon en Styrr zijn allebei vreselijk. Je weet nooit wat ze nu weer in petto hebben.
De groep gaat vaak in kleinere groepjes op avontuur, waardoor er meerdere verhaallijnen zijn. Zowel de verhaallijn van Edilion en Dorvin als die van Skjald en Elisia vind ik interessant.

Het verhaal gaat verder waar deel twee eindigde, er is geen korte samenvatting van het vorige deel maar dat vind ik geen probleem. Je zit zo weer in het verhaal. Het is weer spannend en vol actie, op andere momenten is het romantisch en humoristisch. Je vraagt je de hele tijd af of het allemaal wel goed komt. Hoeveel kan een mens meemaken?
Natuurlijk zijn er ook tegenslagen dit keer.Maar gelukkig ook overwinningen.
De sfeer is wederom erg helder beschreven, je kan je goed voorstellen hoe het er uit ziet daar in de IJzeren Stad.
Het verhaal leest vlot en je blijft geboeid tot de laatste bladzijde. Dat zag ik niet aankomen...
Ik wil weten hoe het afloopt dus ik ben erg benieuwd naar deel 4 …

5 sterren

Meer recensies van Wendy Koedoot