Bijzonder verhaal in een nog bijzondere wereld

Wendy Koedoot 08 mei 2019

Dit is het verhaal over Sammy, elke dag als ze wakker wordt zit ze onder de bulten en schrammen. Deze loopt ze blijkbaar op in haar nachtmerries. Maar hoe dan? Sammy denk dat ze krankzinnig wordt, ze wordt ook totaal uitgeput wakker… Ze moet er iets aan doen maar wat? Ze besluit om met haar beste vriend Matt uit te gaan zoeken wat haar dromen betekenen. In hun zoektocht komen ze uit bij Daron , die een belangrijke rol speelt in haar droom. Wie is hij en waarom maakt hij haar het leven zuur in haar nachtmerries? Er zit niks anders op dan met hem samen te werken om er achter te komen. Wat ze dan allemaal meemaakt, is met geen pen te beschrijven…. Ze komt in een wereld waar zelfs de doden niet welkom zijn….Voor Sammy is het echter wel de sleutel naar de oplossing van haar probleem.
Je leert Sammy kennen als een jonge vrouw die veel heeft meegemaakt .Ze heeft elke dag nachtmerries en is altijd moe als uit bed komt, ze heeft maar weinig vrienden. Ze heeft haar redenen om die buiten de deur te houden , daar kom je in loop van het verhaal wel achter. Je kan je heel goed in haar verplaatsen, de dromen worden zo levendig en realistisch beschreven dat je je zelf in die droom waant. Hoe gruwelijk of raar ook , het komt allemaal echt over.
Matt is een apart jongen, die Sammy wel wil helpen maar die het soms moeilijk heeft met haar eigenaardigheden. Toch geeft hij niet op en blijft haar steunen. Ik mag hem wel.
Daron is erg bijzonder, je krijgt de kriebels van hem maar tegelijkertijd weet je ook dat dit maar een kant van hem is en dat Sammy hem blijkbaar nodig heeft. Je leert hem goed genoeg kennen om je in hem te kunnen inleven.
Dan is er nog Caleb, ik had meteen door wie dit is . Hij is apart maar je kan je goed voorstellen hoe hij zo is geworden. Zijn verhaallijn is erg interessant.
De auteur heeft de sfeer in Midland erg mooi, helder en levendig beschreven, je ziet het meteen voor je. Wat een plaats…..
Het boek is dik (528 pagina’s) maar je leest hem zo uit, het verhaal zit vol met spanning en momenten waarop je denkt “Dat kan niet waar zijn “.. Je moet gewoon doorlezen om te weten wat er in Sammy haar dromen gebeurd, dit lijkt niet te kunnen, het is zo apart en onwerkelijk. Je hoopt dat het goed gaat komen. Het verhaal is een mix tussen fantasy met een vleugje horror. Het eind is bijzonder , dat zie je niet aankomen.
Ik vind het een van de betere boeken van de afgelopen paar jaar . Voor mij de volle bak sterren: 5.

Meer recensies van Wendy Koedoot