Afwissellende verhalenbundel

Wendy Koedoot 27 september 2020

Voor mij is dit de eerste verhalenbundel van Uitgeverij Macc. Er staan verhalen in over het hiernamaal, in de breedste zin van het woord. Sommige auteurs ken ik al maar er staan ook verhalen in van voor mij onbekende auteurs. De mooie cover is van de hand van Tais Teng.
Het zijn in totaal 10 verhalen.

Van Johan Klein Haneveld staan er twee verhalen, De schat van Mars en Misrekening. Beide verhalen erg goed, je kan je goed inleven in de personages en je ziet de omgeving zo voor je .Zijn verhalen gaan beide over de toekomst en zitten vol met humor.
Ook de verhalen van Theo Barkel, de Martiaanse connectie en Jaap Boekestein, Uitvaart op de planeet Zonnebloem en een kring van Cantharellen (samen met Tais Teng) zijn mijn favoriet. Bij het verhaal van Theo Barkel vind het verhaal een verrassend plot hebben, erg goed bedacht. Uitvaart op planeet Zonnebloem is een verhaal over een begrafenis maar dan niet zoals wij die kennen.De personages zijn goed bedacht, ik kan me goed in hen inleven. Het verhaal “een kring van Cantharellen” is juist een verhaal dat in zich in het verleden afspeelt, spannend en magisch tegelijk,
Daar bij de sterren van Martijn Kregting vind ik erg goed, ik kende hem nog niet als schrijver maar dit verhaal geeft een goed idee en smaakt naar meer.
Vince Peters heeft me verrast met een verhaal dat “Het gedicht dat overnieuw moest” , een verhaal in dichtvorm. Leuk bedacht.
Rozen hebben doornen is een verhaal van Nanouk Kira, Het gaat over draken, is dus fantasy maar toch ook niet helemaal. Het verhaal heeft me wel gepakt en ik ben dan ook benieuwd naar haar debuut,
Helaas hebben ook twee verhalen me totaal niet geraakt, Requiem voor Julie van Karel Smolders en De meesterproef van Gerd Goris. Beide verhalen vind ik te wazig en totaal niet boeiend, sorry Ik kan er niks meer van maken.

Deze bundel waardeer ik hierom met 4 sterren .

Meer recensies van Wendy Koedoot