Een heel ‘warm’ verhaal

wendyvd 14 april 2020
Johannes Fretz heeft een Surinaamse moeder en bezoekt met haar zijn moederland, op zoek naar een deel van zijn identiteit en geschiedenis. Dit boek is daar het relaas van.

Johannes heeft een heel ‘warm’ verhaal geschreven. De warmte van Paramaribo, maar ook de warmte naar/van zijn moeder, hoewel de relatie met haar geen evidente is. Maar net door deze reis samen met haar te maken wordt het extra bijzonder.

Ik luisterde dit boek, dat door Johannes zelf werd ingesproken. Hij doet dit echt op een magistrale manier, met de vele stemmetjes en accenten die hij gebruikt voor de verschillende personen die erin voorkomen. Dit geeft voor mij echt een meerwaarde aan het boek, en misschien zelfs een sterretje extra.
Ook de humor die in het boek zit kon ik erg waarderen, heel plezierig om naar te luisteren, erg ontspannend, terwijl je tegelijkertijd een beetje Suriname meekrijgt,

Meer recensies van wendyvd