Scherpe Amerikaanse visie op Amsterdam

woutvisser3831 01 maart 2024
Schrijver Chad Bilyeu is een Amerikaan die in Amsterdam woont. Iemand die zich met volle overgave in het stadsleven stort, met name in het uitgaansleven.

Maar ... Chad heeft ook talent voor 'comics', en kreeg al gauw aansluiting bij de Nederlandse striptekenaars. Hij besloot zijn avonturen in Amsterdam op een bijzondere wijze te vertellen: hij bepaalde de tekst, die per hoofdstuk door een keur van striptekenaars in beeld zijn gebracht.

'Chad in Amsterdam' is een bundeling van zijn in-strip-gebrachte Amsterdamse avonturen, met onder meer de volgende hoofdstukken: zijn gestolen fiets; melk drinken; de manier waarop hij door lokale Amsterdammers wordt uitgehoord; zijn burn-out; haring eten; en, onvermijdelijk: drugs en de Rosse Buurt.

Vergist u zich echter niet: Chad's vlijmscherpe observatievermogen loopt als een rode draad door dit zeer vermakelijke stripboek. Dat ons meer dan eens een spiegel voorhoudt,

Meer recensies van woutvisser3831