Bizar & boeiend

woutvisser3831 25 februari 2024
Deze uit het Frans vertaalde 'graphic novel' biedt een boeiend verhaal over een ouder echtpaar dat op een strandvakantie gaat.

En zeker ook bizar: kort na aankomst komt de man op een bijzondere manier om het leven, waarna zijn weduwe besluit om de geplande vakantie zonder hem voort te zetten. Ze heeft daarbij onschuldige aanspraak aan een wat schimmige man, die in de badplaats een winkel in Oosterse religieuze snuisterijen runt.

Het boek is op smaakvolle wijze getekend (Hubert Chevillard), wat de lezer het gevoel geeft hier zelf op vakantie te zijn.

En de overledene? Zijn weduwe houdt haar schoonfamilie vakkundig buiten de deur; het stoffelijk overschot wordt door een broer op eigen gelegenheid opgehaald.

Zoals mijn titel zegt: bizar en boeiend. Een ongebruikelijk verhaal, dat de moeite van het lezen waard is.

Meer recensies van woutvisser3831