Prachtig boek waar ik nog vaak aan denk

YvetteV83 15 mei 2024
Waar ik dacht een luchtig feelgood verhaal te lezen, verraste dit boek mij enorm.
Want ondanks de heerlijke vlotte schrijfstijl zit er een duidelijke boodschap in.
Wat doet het met een kind als het jarenlang gespest wordt op school?
Hoe beinvloeden deze jaren hem jaren later nog en kan hij zich hier overheen zetten als hij merkt dat zijn pester nu een lieve en mooie meid is geworden die hij als vriendin zou kunnen zien? Wat als er geen geschiedenis tussen hen was geweest?
De korte flashbacks vanuit het perspectief van Alex raken je diep en geven de lezer een goed idee van de angst en pesterijen die hij dagelijks doormaakte.
Maar Marjon neemt je ook mee in het hoofd van de pester, want hoe gaat zij om met haar enorme schuldgevoel als ze geconfronteerd wordt met de geesten uit haar verleden?
Een boek dat je in één ruk uitleest, je hardop laat lachen en bijna meteen lelijk laat huilen!

Meer recensies van YvetteV83