Prachtboek: mooi & zeer realistisch verhaal

¶.. soms zie je jezelf van een afstand zitten..te oud om te zijn waar je bent…in een verkeerd leven..¶

De elementen

De titel “Huidpijn” heeft op een manier betrekking op hoofdkarakter Anne. Tevens krijgt zij Huidpijn van het verdriet wat haar wordt aangedaan, waardoor ze dingen weer gaat doen, uit het verleden. Bij het zien van de cover ( roze, met een kijkend oog) krijg je al een gevoel dat iemand je constant aankijkt of in de gaten houdt. Het is een enigszins koele cover, maar toch met een dreiging erin verscholen. Zo is ook het boek.
Het verhaal wordt verteld in 3e persoon, we lezen over Anne en Sam, buurmeisje Jazz en haar moeder. De vrienden van Anne en haar moeder en zus. Af en toe blikt Anne even terug naar haar jeugd. Dat is ook belangrijk voor het verhaal. Het boek heeft een vlotte schrijfstijl zoals verwacht kan worden van Saskia Noort.

Conclusie

Saskia Noort heeft met dit prachtboek “Huidpijn” opnieuw een mooi & realistisch verhaal neergezet. In vlotte en snelle zinnen schrijft ze over het succes en verdriet van de bekende tv-persoonlijkheid Anne. Het is een pakkend verhaal, wat je niet kan loslaten, totdat de climax is bereikt en het verhaal voortvloeit in een heel mooi einde. Op gevoelige wijze lezen we, wat Anne allemaal meemaakt, als Sam haar verlaat. En ze helemaal alleen achterblijft met haar verdriet. Het verhaal leest als “superspannend” en eenmaal begonnen is er geen stoppen meer aan.

Waardering

Huidpijn is een mooie uiteenzetting van een succesvrouw, die door pech en pijn, bijna ten gronde gaat. Het boek krijgt 5 sterren, wel verdiend!

Meer recensies van Annette Overvoorde