Heftig Boek

EMBV 21 juni 2019
Ik was een seksslavin is een waargebeurd levensverhaal, een verhaal dat begint als Anna als 15 jarige tergoeder trouw mee gaat met Malik ( de enige persoon die aardig tegen haar deed) om met zijn familie kennis te maken…. Het begin van alle ellende…

Het verhaal voor door Anna zelf verteld ( Anna Ruston is een pseunoniem en de echte naam is tot dus ver niet bekend). Dit verhaal van een meisje dat op 15-jarige leeftijd door een Pakistaanse taxichauffeur werd gekidnapt en vervolgens dertien jaar werd vastgehouden, met volledig medeweten van zijn familie, deed echt mijn bloed koken. Ontvoering, Seksueel Misbruik, mishandeling. De meeste afschuwelijke dingen worden verteld zonder enige terughoudendheid.

Dit boek is zo heftig dat je als lezer wel het een en ander gewend moet zijn, maar ook de lezer die veel gewend is, zal toch echt wel even het boek wegleggen en de dingen moeten laten bezinken.. je zou er anders echt nachtmerrie´s van krijgen.

Het is met dit boek niet eenvoudig om een recensie te schrijven. Het verhaal van Anna is verschikkelijk en goh wat heeft ze veel moeten doorstaan, lichaamlijk was het afschuwelijk pijnlijk om natuurlijk maar te zwijgen over het geestelijke lijden. Een trauma voor het leven.

Ongelofelijk wat een mens kan hebben.. toch heb je tijdens het lezen ook heel soms het gevoel, hoe kan dit allemaal waar zijn, zoveel ellende dat kan toch helemaal niet echt gebeurd zijn…Ja dan zou Anna alles uit haar duim gezogen hebben? Dan heb je wel heel veel fantasie… Nee die optie lijkt niet aan de orde, daarvoor zijn de gebeurtenissen te gedetailleerd.

Uiteindelijk weet Anna te ontsnappen aan de gruweldaden en leeft ze inmiddels samen met haar man en vier kinderen, uiteraard heeft Anna hulp gehad en waarschijnlijk nog wel, want dit is een trauma voor het leven.

Er zijn dingen je blijven bezig houden, zoals waarom heeft Anna nooit aangifte gedaan tegen Malik en zijn familie? Zit de angst nu nog steeds zo diep? Deze monsters moeten toch echt boeten voor hun daden.. Uit eindelijk bleek Anna niet het enige slachtoffer te zijn, maar meerdere (jonge) vrouwen rondom deze familie. Met haar aangifte zouden de andere aangiftes sterker staan en omgekeerd ook.

Schijnbaar kan angst en onverwerkte verdriet dit met je doen.. het is ook niet aan ons om daarover te oordelen, wij hebben niet in haar schoenen gestaan, gelukkig ook maar.

Dapper dat ze haar verhaal als een soort therapie in boek vorm heeft kunnen opschrijven. Laat het een boodschap zijn voor alle meisjes en vrouwen niet mee te gaan met vreemde mannen, al zijn ze nog zo aardig….

Meer recensies van EMBV