In een woord: Geweldig!

Ans Stier 23 november 2017

Samenvatting
Sylvia is overleden. Langzaam komt ze tot dat besef. In eerste instantie dacht ze dat het een lucide droom was. Maar dan wordt de realiteit haar duidelijk, ze is dood. Ze gaat op zoek naar haar lichaam maar kan het niet vinden. Ze beschrijft wat ze heeft meegemaakt in haar aardse leven en haar ervaringen als geest.

Leeservaring
Een wonderbaarlijk en apart boek. Het verhaal wordt beleeft vanuit Sylvia. Je leeft helemaal mee met wat ze in haar aardse leven heeft meegemaakt en met hetgeen ze als geest meemaakt en beleeft. Het verhaal houd je vanaf het begin tot eind in zijn greep. Het boek is niet opzij te leggen; in een ruk uitgelezen!
De schrijfstijl is erg soepel en goed toegankelijk hetgeen er voor zorgt dat je meegezogen wordt in het verhaal. Je leeft helemaal mee met Sylvia. Het verhaal leest alsof een goede vriendin je haar ervaringen verteld.
Het onderwerp is erg origineel. Je beleefd de ervaringen van het slachtoffer dat is overleden. Een thriller in omgekeerde vorm. Dit boek valt onder het genre thriller. Dat is het ook want het gaat over een slachtoffer en een dader. Toch heb ik het boek niet echt als thriller ervaren. Het thriller effect komt naar het einde toe pas tot uiting. Hoe dan ook ik vind het een bijzonder boek waar ik erg van heb genoten. In een woord: Geweldig!

Meer recensies van Ans Stier