Weer eentje in het rijtje toppers!

Ans Stier 24 maart 2023
Ik heb al meer van deze auteur gelezen. Stuk voor stuk boeken die goed in elkaar steken en die naar meer smaken. Ik had dus inmiddels hoge verwachtingen van dit boek. Ook dit keer heeft Mariska die verwachtingen waar weten te maken in een spannend verhaal dat goed in elkaar steekt.

Het begin van het boek, als we nog kennis moeten maken met de verschillende personages is het even goed opletten. Gelukkig staat boven het hoofdstuk de naam van het personage daar was ik blij mee want ik was daar af en toe de draad even kwijt.
In korte tijd komen we in meerdere verhaallijnen terecht. Verhaallijnen gezien vanuit de diverse personages. Stukje bij beetje worden deze draadjes verweven tot een geheel dat heel doordacht is opgebouwd.

De spanning wordt opgebouwd en nieuwsgierigheid gewekt wat resulteert vastgekluisterd zitten aan het boek.

Ook in dit boek speelt mishandeling een rol maar het hoe en wat, en het onderliggende thema daarbij is erg origineel en goed onderbouwd. Emoties en psychologie van alle betrokken personen in het boek zijn wederom mooi uitgewerkt zoals ik inmiddels van deze auteur gewend ben.

Kortom; Ik zie jou, zie jij mij? past evenals de andere boeken van Mariska Noordeloos weer in het rijtje toppers!

Meer recensies van Ans Stier