Een tussendoortje op de weg naar Zondag

In dit verhaal dient Frieda als tegenprestatie voor Walter Levin een patiënte Hannah te beoordelen.
Hannah is veroordeeld voor de ongelofelijk brute moord op haar ouders en haar broertje. Bij alle zijn de schedels ingeslagen, bij haar moeder op dusdanige wijze dat heel haar gezicht onherkenbaar is.

Frieda merkt gelijk dat er wat meer aan de hand is, niet alleen met de behandeling, maar ook met deze zaak.
UIteraard duikt ze weer in deze zaak.

Dean Reeve is lijkt niet aanwezig te zijn. Totdat haar vriend en huisklusser Joseph een foto laat zien van ze helper uit het vorige boek Marty.

Als het zaterdag wordt is alles weer redelijk normaal in de wereld van Frieda Klein. UIteraard niemand gelooft Frieda dat Dean Reeve nog leeft en achter heel veel zaken rond Frieda zit. Echter ze is geen verdachte meer zoals denken op vrijdag.

Dean Reeve lijkt minder aanwezig te zijn in dit deel. Dit boek lijkt eerder het aanloopje te zijn naar het laatste deel (Zondag). Ik hoop dat de laatste deel eindelijk afrekent met Dean Reeve.

Denken naar vrijdag zou veel sterker geweest zijn als een na laatste deel. En daarom krijg je toch een beetje het gevoel dat dit een vulling is tussen vrijdag en zondag. En dat is jammer want de op zich is het een goed verhaal , minder handig gekozen in opbouw naar zondag.

En daarom waardeer ik het met een ster minder. en blijven er 4 sterren over.

Meer recensies van Gerrie van den Berg