Een boek wat je met aandacht moet lezen.

Na Mattias zijn 8 verhalen over de 8 mensen die op een of andere wijze geraakt worden door het overlijden van Mattias. Mattias was een jonge man die vol in het leven stond. die geïnteresseerd was in zijn vrienden, die nooit ruzie maakte.
Altijd aan de ander dacht zelfs op het moment dat hij stierf.

8 mensen vertellen hun verhaal vanuit hun perspectief. Soms is er een duidelijke rouwverwerking zoals bij Amber, zijn moeder en vader. Bij andere wordt het pas duidelijk door dat een andere zijn verhaal verteld.

De link tussen sommige figuren zijn soms zo klein dat ik uiteindelijk had verhaal om nogmaals heb gelezen de link te vinden. Vooral was belangrijk om het boek in 1 dag te lezen. Want die kleine details vergeet je snel.

De individuele verhalen zijn herkenbaar en prettig te lezen. Pas toen ik de tweede keer het boek las, werden de dieper en verborgen doel van het individuele verhaal duidelijk.

Het is best wel een moeilijk boek. Heb je het niet door dan heb je 8 losstaande verhalen die een klein beetje relatie hebben. Wat de relatie van Nathan met Mattias is ben ik zelfs na 3 maal lezen nog steeds niet achter. Ja Mattias en Amber hebben het strandhuisje van Nathan gehuurd, wat ze na Mattias dood toch bezoekt.

Kortom een boek wat eist dat je het met aandacht leest. Pas dan zie je hoe mooi het is. En daarom waardeer ik het met 4 sterren.

Meer recensies van Gerrie van den Berg