Op de vlucht

Henri 15 november 2016
De schrijver Håkan Nesser neemt ons mee naar het mysterieuze Exmoor, naar het afgelegen plaatsje Winsford, in nat en donker Engeland. Daar ontspint zich het verhaal van een solitaire vrouw. Een vrouw op de vlucht, de Zweedse omroepster Maria.
Wat doet ze daar? Wat is haar geheim? Haar enige bondgenoot lijkt de hond Castor te zijn. Niemand anders laat ze toe. Ook de knappe Mark niet, met wie ze een relatie krijgt. En ook haar kinderen weten niet wat er werkelijk is gebeurd. Terwijl, Maria in het verborgene een nieuwe toekomst probeert te construeren, wordt langzaam maar zeker duidelijk wat er is gebeurd met Martin. Tevens wordt duidelijk wat Martin in het verre verleden heeft gedaan. Dit openbaart zich aan haar door zijn aantekeningen. Uiteindelijk keert ze op haar schreden terug in Zweden. Zal het haar lukken? Is er een toekomst voor haar mogelijk na alles wat er is gebeurd? Lees dit sfeervolle boek voor een antwoord op deze vragen.

Meer recensies van Henri