Heerlijk romantisch boek

jolanda.ista 05 juli 2019
Dit was mijn eerste Santa Montefiore en oh, wat ben ik blij dat ik haar ontdekt heb.

Op een Facebookpagina voor boekenliefhebbers zag ik veel over Montefiore's boeken voorbijkomen. Ik besloot ook eens wat van haar te lezen en dacht dat haar bestseller debuut een goede keuze zou zijn. Dat bleek zeker waar te zijn.

In Montefiore's debuut 'Onder de ombu-boom' maken we kennis met de jonge Sofia, een pittige jongedame die met haar familie op de Argentijnse pampas woont in de jaren 70. Sofia wordt verliefd op haar volle neef Santi, maar ze weet dat een romance tussen de twee nooit geaccepteerd kan worden. Door een dramatische gebeurtenis met vergaande gevolgen moet Sofia echter noodgedwongen naar Europa vertrekken. Zal ze Santi, haar familie en vrienden nog terugzien?

Ik vond het erg mooi dat het boek over een groot aantal jaartallen verspreid is en dat het zelfs een achtergrond schetst van Sofia's ouders en hoe hun relatie zich heeft ontwikkeld. De personages krijgen echt de kans om te ontwikkelen in het verhaal, zelfs de kleinere personages. Ook beschrijft Montefiore de Argentijnse pampas zo gedetailleerd, dat iemand als ik die er nooit geweest is alles zo voor zich kan zien. Er zit een gezonde dosis drama in het boek zonder dat het ongeloofwaardig wordt, genoeg om het boek in getrokken te worden.

Na dit prachtige boek heb ik de smaak te pakken gekregen en heb ik meer boeken van Montefiore ingeslagen. Op naar de volgende.

Meer recensies van jolanda.ista