Als een beker warme chocolademelk

jolanda.ista 16 december 2020
Becca Fletcher haat Kerstmis en heeft hier goede redenen voor. Dit jaar kan ze echter niet aan de kerstsfeer ontsnappen als ze haar zus Laura opzoekt in diens Duincafé. Becca komt terecht in een omgeving waar familie en samenzijn belangrijk zijn. Wellicht kan ze hierdoor wat meer opwarmen voor Kerstmis en openstaan voor wat nieuwe ervaringen?

Dit boek leest écht als een warme kop chocolademelk. Voor iemand die het eerste deel niet gelezen heeft, zoals ik, is het prima te volgen. In het begin word je in korte tijd bekend gemaakt met de achtergrond van Becca's zus Laura, die het hoofdpersonage in boek 1 is, en tegelijkertijd maak je kennis met Becca. Beide zussen zijn anders, maar zó leuk. Met Becca klik je gemakkelijk; ze is synisch, grappig en heeft het hart op de tong. Toch heeft ze veel meegemaakt en heeft het boek een kleine serieuze ondertoon. Dit neemt echter niet de overhand en het geheel blijft precies goed in balans.
Ook de bijpersonages zijn erg leuk en maken het boek een nog vrolijker geheel, zeker vanwege hun interactie met Becca.
Hoewel het boek hier en daar een wat gejaagd en voorspelbaar plot heeft, heb ik er tot nu toe twee keer van mogen genieten!

Meer recensies van jolanda.ista