Raak me. Wel!

jolanda.ista 18 juni 2020
Raak me. Niet. is het eerste deel van een new adult duologie door Duitse schrijfster Laura Kneidl. Voor zover ik weet was dit mijn eerste new adult boek en ook het eerste boek dat ik las van deze schrijfster. Dit smaakt echter dermate naar meer dat ik binnenkort het tweede deel ga aanschaffen!

In Raak me. Niet. maken we kennis met de 18-jarige Sage. Sage is haar duistere verleden in Maine ontvlucht en komt terecht op de universiteit van Nevada. Zonder geld, zonder huis, zonder vrienden. Dat laatste komt al snel goed: ze leert April kennen en de twee worden dikke vriendinnen. Maar dan leert ze ook Luca kennen. Sage kan van Luca, de ruige jongen met de tatoeages, maar geen hoogte krijgen. Wil ze dat eigenlijk wel? Langzaamaan komt Sage erachter dat alles waar ze tot op haar ontmoeting met Luca in geloofde niet altijd even waar is. Kan ze Luca dan wél vertrouwen? Kan ze open staan voor de liefde en haar angsten loslaten?

Dit boek laat je geloven dat je je diepste angsten kan leren overwinnen met de juiste hulp. De ontluikende liefde tussen Luca en Sage is zo mooi en natuurlijk beschreven. Gezien Sage's verleden en de hints naar dat van Luca is het erg fijn om te zien dat Kneidl haar tijd heeft genomen om het verhaal en hun relatie langzaam op te bouwen. Een pluspunt. Je gaat als lezer houden van de personages. Persoonlijk heb ik Luca in mijn hart gesloten, wat een topvent.
Dit boek staat vol met krachtige karakterontwikkelingen en mooie, ontroerende momenten. Een pareltje om in je boekenkast te hebben staan. Als je tenminste niet te gefrustreerd raakt van dat verschrikkelijke open einde! Gelukkig is het tweede deel al beschikbaar en kan je als lezer snel doorlezen. Wat ik ook zeker ga doen!

Dit prachtige boek kan ik iedereen aanraden die houdt van een hedendaags liefdesverhaal met een spannend randje.

Meer recensies van jolanda.ista