De feelgood die je echt meeneemt naar Zuid-Frankrijk

jolanda.ista 12 april 2020
Mijn eerste kennismaking met het werk van Wendy Brokers; wat een begin! Van tevoren dacht ik dat dit boek weer een typische feelgood zou zijn: luchtig, veel romantiek en een gezonde dosis humor. Veel hiervan klopt, maar zo luchtig was het nou niet altijd.

Lize de Ruiter is het zat: geen mannen meer voor haar. Na de dood van haar vader vertrekt ze naar Zuid-Frankrijk om daar een zomer op de camping te werken van een oude vriend van haar vader, Per. Per en haar vader waren echter al jaren gebrouilleerd. Lize wordt wel met open armen verwelkomd en merkt al snel dat Per's zoon Jelle interesse in haar toont. Ze houdt voet bij stuk; ze komt alleen om te werken en niet voor de liefde. Deze overtuiging loopt toch heel wat deuken op als sportinstructeur Nate in haar leven komt. Hij is ongelooflijk knap en steekt zijn gevoelens voor Lize niet bepaald onder stoelen of banken. Nate draagt echter een geheim met zich mee dat Lize niet zag aankomen.

De humor en schrijfstijl zogen me al snel mee in het verhaal. De personages zijn zeer goed uitgewerkt en hebben allemaal verrassend veel diepgang, vooral Lize en Nate. Van beide wordt de achtergrond lang geheim gehouden en de zoektocht naar de waarheid is erg meeslepend. De liefde tussen Lize en Nate is zowel vertederend als spannend, de roman kreeg hier en daar best een erotisch tintje. Dit en het feit dat zowel Lize als Nate een trauma meedraagt dat uiteindelijk heel belangrijk is voor het verhaal zorgt dat alles net dat beetje extra 'next-level' is. Een luchtige titel als 'Baguette met jam voor twee' deed deze intrigerende inhoud echt niet vermoeden. Ik had het boek binnen één dag uit en weet zeker dat ik snel weer een boek van Brokers zou lezen, fantastisch was deze!

Meer recensies van jolanda.ista