Prachtig en emotioneel verhaal dat geschreven moést worden

jolanda.ista 03 februari 2024
In Wenskind volgen we Charlotte en Jasper, Nicole en Sjoerd en Chelsea in hun reis naar en door het ouderschap. Allen krijgen een gezinsuitbreiding, maar maken deze compleet anders mee. Door hun ogen wordt het ouderschap in veel verschillende vormen belicht en wordt op een rauwe en realistische manier duidelijk dat het krijgen van kinderen niet altijd vanzelfsprekend is.

Dit boek moest en zou ik lezen. Al door de achterflap kreeg ik het gevoel dat dit boek op persoonlijk vlak veel met me zou doen, en ik had gelijk. Ik ben door veel verschillende emoties heen gegaan tijdens het lezen. In het begin wat verwarring; waar gaat dit verhaal naartoe? Uiteindelijk komt alles op gang en ben ik door een rollercoaster van medeleven, bewondering, maar ook verdriet gegaan. Dit is het boek dat niet veel auteurs durven te schrijven. Want als je zwanger bent krijg je toch gegarandeerd een baby? Iedereen zit toch op een roze wolk en ouderschap is toch alleen maar genieten? Veel misvattingen in de wereld die veel mensen over het hoofd zien. Ik vind het zo belangrijk dat dit boek op een heel toegankelijke manier beschrijft wat er gebeurt als niet alles zo vanzelfsprekend is en de wolk ook wel eens een donker randje kan hebben, of zelfs even niet bestaat. En toch spreekt er zoveel positiviteit en hoop uit het verhaal. Ik heb de personages en hun reis in mijn hart gesloten. En ik vond er inderdaad ook dat kleine stukje herkenning in waar ik zo'n behoefte aan had.

Dit boek is voor jou als je houdt van realistische verhaallijnen, het onderwerp ouderschap in veel verschillende vormen en het niet erg vindt om hier en daar een traantje weg te pinken.
⭐️⭐️⭐️⭐️,5

Bedankt @next.reads voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van jolanda.ista