Een warm onthaal voor 'De ijzige verloofde'!

jolanda.ista 14 juni 2020
Het boek zou vergelijkbaar zijn met klassiekers als Alice in Wonderland en Harry Potter en de hele boekenserie is in Frankrijk al een groot succes, maar kan De ijzige verloofde ook Nederland veroveren?

In de wereld van De ijzige verloofde is de wereld opgebroken in arken; stukken wereld die in de lucht zweven. Ophelia woont op de ark Anima en zij heeft bijzondere gaven: ze kan door spiegels reizen en de geschiedenis van objecten 'lezen' door ze aan te raken met haar handen. Van trouwen moet ze echter niets hebben. Maar dan wordt ze ineens uitgehuwelijkt aan Thorn, een kille en onvriendelijke man van de ark Pool. Ophelia reist met hem mee naar Pool, waar de bewoners net zo kil zijn als de naam doet vermoeden en de familieclans met elkaar strijden om de gunst van de familiegeest Faroek. Ophelia wordt hier meegesleurd in een politiek spel van verraad en afgunst.

Het verhaal kwam wat langzaam op gang, maar de gedetailleerde en mooie beschrijving van de wereld waarin het zich afspeelt maakt dat goed. Dabos heeft een heerlijke schrijfstijl waardoor je het geheel als een soort film voor je ziet en ik werd er helemaal in meegenomen. Ophelia is een geweldig hoofdpersonage en haar ontwikkeling was heel leuk om te lezen. Ik kan nog steeds geen hoogte krijgen van Thorn, maar gezien het open einde van het boek weet ik zeker dat we snel meer over hem te weten zullen komen. Net als Faroek, die nog één groot mysterie is. De plottwist aan het eind van het boek zet hopelijk de toon voor de volgende delen, die ik zeker ga lezen!

Meer recensies van jolanda.ista