Magisch vervolg

jolanda.ista 30 oktober 2022
Allereerst heel veel dank aan Harper Collins dat ik dit prachtige boek mocht lezen en recenseren!

Amari en het Spel der Magiërs gaat verder waar boek 1 is geëindigd. Nadat Amari haar broer en de bovennatuurlijke wereld heeft gered zal alles haar vast wel voor de wind gaan, ...toch? Niets blijkt minder waar. Het Bureau's nieuwe management voert het anti-Magiërbeleid op, Quintens vloek verergert zijn toestand en als klap op de vuurpijl slaat een mysterieuze tijdvloek toe. Als Amari door het genootschap van Magiërs gevraagd wordt als leider, weigert ze. Dit maakt de weg vrij voor iemand anders om op te staan, een oude vijand van Amari die echt niet aan de macht mag komen. Ze werpt zich op als diens tegenstander, wat het begin inluidt van het Spel der Magiërs. Als Amari wint, kan ze de bovennatuurlijke wereld beschermen en kan ze haar broer helpen. Als ze verliest, heeft dit grote gevolgen...

Na bijna een jaar tussen het lezen van boek 1 en boek 2 zat ik toch verrassend snel weer in het verhaal! Het sluit naadloos aan en is weer erg goed geschreven, het leest lekker weg. Het was soms wel even balanceren tussen de verhaallijn met de tijdvloek en die van het Spel, waardoor het soms net twee boeken in één leek en het misschien beter was dit los te koppelen. Er zit natuurlijk wel een link tussen, maar deze voelde iets te gemaakt en ik bleef het gevoel houden dat het beter niet samen in één boek kon komen. Beter ofwel het Spel der Magiërs of het oplossen van de tijdvloek. Het Spel mocht ook wel iets spannender, maar we hebben hier natuurlijk wel te maken met middlegrade fantasy.

Wat betreft de personages: Amari is fantastish! Hopelijk doorbreekt dit boek snel barrières in de fantasywereld en zie we snel meer sterke BIPOC characters waar mensen zich mee kunnen identificeren. Amari geeft boven alles om haar vrienden en dat maakt haar acties in dit boek zo goed. Ze denkt na voordat ze doet en is een echte beschermer. Om Amari te ondersteunen heeft Alston weer prachtige bijpersonages geschreven, bekende en nieuwe, die het verhaal goed ondersteunen.

Het blijft super om in deze Men in Black meets Artemis Fowl wereld te duiken. Een Bureau voor Bovennatuurlijke Zaken met echte agents, hoe tof is dat?! Meerdere fantasywezens maken hun opwachting en nergens voelt deze wereld vreemd aan. Alston heeft dit echt heel goed bedacht!

Al met al ben ik superenthousiast en hoop ik dat deel 3 snel uitkomt!

Meer recensies van jolanda.ista