Spanning van begin tot eind

jolanda.ista 04 juni 2020
(3,5 / 5☆)
De Nederlandse Jade Bennet woont in het Amerikaanse Aladdin City. Op een dag wordt een bomaanslag gepleegd op haar school. Jade wordt ter bescherming naar de bewaakte privéschool Silverleaf gebracht en moet een nieuwe identiteit aannemen. Terwijl ze op Silverleaf een nieuw leven opbouwt, blijft de dreiging van de man die de aanslag pleegde aanwezig. Zal het Jade en haar vrienden lukken zijn gemene plannen te dwarsbomen?

Dit boek barst werkelijk van de actie! Al op de eerste bladzijde word je in het verhaal gezogen en het tempo blijft hoog. Het is dan ook een redelijk kort boek waar veel verhaal in zit. Hier en daar gaat het net even te snel en moet ik teruglezen om alles te begrijpen, maar dit is niet storend geweest. Jade is een stoere meid en je leert haar als lezer goed kennen. Het verhaal zou denk ik nog beter tot zijn recht komen als het wat langer zou zijn, met aandacht voor meer karakterontwikkeling van bijv. Stark, Olivia en Skylar. Het enige echte puntje van kritiek dat ik heb is het aantal taal- en spelfouten. Ik vind dit een knappe prestatie van Buijze en hoop op een Traiders 2!

Meer recensies van jolanda.ista