De droom van iedere fantasyfan!

jolanda.ista 11 oktober 2020
(4.5/5☆)
April Charles is een jongedame die werkt in een funerarium. Maar niets is wat het lijkt; April is geboren op Terr, de wereld die wij uit onze dromen kennen, en is half ripper en half sirene. April kan met haar zangstem doden wekken. Dit doet ze dan ook per ongeluk tijdens het werk. Het complot waar April vanaf dat moment in gegooid wordt, zal haar leven drastisch veranderen.

Wat is dit een gaaf boek! Zelf zou ik het omschrijven als urban fantasy á la Huis van Aarde en Bloed (jaja, van de populaire schrijfster Sarah J. Maas). Hartman kan zich met dit boek dus zeker meten met Maas wat mij betreft! Het boek is doorspekt met verwijzingen naar allerlei mythische personages en Terr is beschreven als een fantastische, maar ook vreemde wereld waar alles kan en mag. Regelmatig dacht ik, als Hartman weer een bizarre twist aan het verhaal gaf, "Oh no she didn't!", omdat ze zo ontzettend veel grenzen verlegt met dit boek. Maar het is maar goed ook dat ze dit doet, het zorgt ervoor dat je vastgehouden wordt als lezer. Een echte aanrader voor de fantasyfan!

Meer recensies van jolanda.ista