Een behoorlijke vleug magie!

jolanda.ista 24 december 2021
Bedankt Hebban dat ik mocht deelnemen aan de leesclub van dit boek!

Als je de cover van het boek alleen al vluchtig bekijkt, trekt het meteen de aandacht. Als je beter kijkt, blijkt uiteindelijk dat er allemaal details uit het verhaal op staan, wat zorgt voor een stukje herkenning als je het boek daadwerkelijk gaat lezen. Het boek stond bol van de magie, het belang van goede familiebanden, verraad door familieleden, vertrouwen hebben in elkaar, maar ook vertrouwen op jezelf en niet meteen een spreekwoordelijk boek aan de buitenkant beoordelen. Ik vond dit erg goed uitgewerkt voor een jeugdboek en het zorgde ervoor dat zowel het verhaal en de personages totaal niet oppervlakkig waren.
Mijn favoriete personage in dit boek moet toch echt Charlie, de jongste zus, zijn. Wat een heerlijk kind is dat! Ze is naïef, grappig en veel slimmer dan mensen van haar zouden verwachten! Vooral richting het eind van het verhaal heeft ze zo'n onschuldige, grappige mededeling waar ik vreselijk om moest lachen, maar waar ze uiteindelijk wel de volgende actie van de groep (en de afloop van het boek) mee bepaalt!
De wereld waarin het verhaal zich afspeelt is een reuze interessante! Ik zag een wat oudere, ietwat Middeleeuwse wereld voor me die veel raakvlakken heeft met het sprookjesbos uit de tv-serie Once Upon A Time. Een grauwe, donkere wereld die onheilspellender is geworden door de vloek. Dit zette een prachtige setting neer die de spanning zo nu en dan verhoogde.

Dit is een heerlijk jeugdboek dat voor zowel jeugd als volwassenen erg leuk is. Laat je meevoeren in een magische wereld en ontdek ook wat de vloek van de kraaientoren inhoudt!

Meer recensies van jolanda.ista